Usein kysytyt kysymykset

Päivitetty 6.9.2019

Tälle sivulle olemme koonneet yleisimpiä kysymyksiä ja vastauksia. Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme Asiakaspalvelu

Klikkaamalla kysymystä näet vastauksen.

Tilaaminen

1. Miten voin tilata tuotteitanne?

Voit tilata tuotteitamme:

  • verkkokaupastamme osoitteesta nosh.fi

tai

  • suoraan NOSH edustajalta, löydät lähimmän edustajasi täältä: nosh.fi/edustajat

Edustajalle voit jättää tilauksen esim. sähköpostilla. Kerrothan viestissäsi: toivomasi tuotteet ja koot, sähköpostiosoitteesi ja puhelinnumerosi. Edustaja syöttää tilaukseksi verkkokauppaan, jonka jälkeen saat 24h voimassaolevan maksulinkin ja tilausvahvistuksen sähköpostiisi. Löydä lähin edustajasi täältä: nosh.fi/edustajat

2. Mitä etuja saan vaatekutsuilta tai edustajalta tilatessa?

NOSH Vaatekutsuilta ja NOSH edustajan kautta tehdyistä tilauksista saat monia etuja:

  • Edustajalta saat henkilökohtaista palvelua esim. sopivan koon valinnassa.
  • Tilaaminen ei velvoita osallistumaan vaatekutsuihin tai järjestämään niitä.
  • Naisten uutuustuotteet löytyvät NOSH vaatekutsut -sivustolta täältä ja ovat tilattavissa ainoastaan edustajan kautta, mutta siirtyvät myöhemmin myös verkkokauppaan, jos tuotetta on vielä saatavilla.
  • Klubiedut ovat saatavilla ainoastaan NOSH Vaatekutsuilta tai suoraan edustajalta tilatessa. Tästä voit tarkistaa kuukauden klubiedut nosh.fi/klubiedut
  • Pakettitoimitusten kulut ovat 0,50 euroa edullisemmat 

3. Miksi haluamani tuote ei löydy verkkokaupasta?

Naisten uutuustuotteet löytyvät NOSH vaatekutsut sivustolta täältä ja näitä tuotteita voi tilata ainoastaan NOSH edustajalta. (Ks. lisätietoja kohdasta 1. Miten voin tilata tuotteitanne?)

4. Millaista mitoitusta tuotteet ovat? Miten löydän sopivan koon tuotteesta?

Naisten tuotteet: Jokaisen vaatteen tuotesivulta löydät kyseisen tuotteen tärkeimmät mitat ja linkin NOSH Women koko-oppaaseen

Lasten tuotteet: Löydät oppaan lasten tuotteiden oikean koon valintaan täältä: nosh.fi/koko-opasLAPSET

5. Voinko tehdä tilaukselleni muutoksia?

Verkkokauppa-asiakas

Tarkistathan tilauksesi huolellisesti ennen maksun vahvistamista. Tilausta ei voi muuttaa eikä sitä voi yhdistää muihin tilauksiin. Jos huomasit tilauksellasi virheen, esim. yhteystiedoissasi, ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme nosh.fi/asiakaspalvelu

Vaatekutsuasiakas (tilaan NOSH edustajalta)

Tarkistathan tilauksesi huolellisesti ennen maksulinkin vahvistamista ja tarvittaessa ota yhteyttä asiakaspalveluumme nosh.fi/asiakaspalvelu tai edustajaasi nosh.fi/edustajat. Tilausta ei voi muuttaa eikä sitä voi yhdistää muihin tilauksiin. Jos huomasit tilauksellasi virheen, esim. yhteystiedoissasi, ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme nosh.fi/asiakaspalvelu tai edustajaasi nosh.fi/edustajat

6. Voinko yhdistää kaksi tilaustani?

Tarkistathan tilauksesi huolellisesti ennen maksun vahvistamista, sillä tilausten muuttaminen ja yhdistäminen ei ole mahdollista ostotapahtuman jälkeen. Saat lisätietoa ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme nosh.fi/asiakaspalvelu

7. Onko tilaukseni tullut perille?

Verkkokauppa-asiakas

Ostotapahtuman jälkeen sait meiltä tilausvahvistuksen sähköpostilla. Toimitusvahvistus lähetetään sähköpostiisi, kun tilaus lähtee varastoltamme. 

Rekisteröitynyt asiakas voi tarkistaa tilauksensa tilan ”omat tilaukset” kohdassa kirjauduttuaan verkkokauppaan.

Vaatekutsuasiakas (tilaan NOSH edustajalta)

Kun edustajasi on luonut tilauksesi, saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen, joka sisältää 24 tuntia voimassaolevan maksulinkin. Kun olet vienyt ostoksesi onnistuneesti loppuun maksulinkin kautta, avautuu "OSTOKSESI ON VALMIS" -näkymä, josta näet yhteenvedon tilauksestasi ja valitsemasi maksutavan.

Kun tilauksesi on lähdössä varastoltamme, saat meiltä toimitusvahvistuksen.

Jos valitsit maksutavaksesi laskun: Klarna lähettää sen sinulle sähköpostilla tämän jälkeen. Muista tarkistaa myös roskaposti. Vaihtoehtoisesti näet Klarna laskusi myös kirjautumalla Klarnaan osoitteessa: klarna.com/login 

8. Miten voin maksaa tilaukseni? 

Verkkokauppa-asiakas

Tilaus maksetaan Klarnan tarjoamilla maksutavoilla, joista voit lukea lisää toimitusehdoistamme kohdasta 3. Maksutavat täältä.

Vaatekutsuasiakas (tilaan NOSH edustajalta)

Edustajasi luo tilauksesi, jonka jälkeen saat 24 tuntia voimassaolevan maksulinkin sähköpostiisi. Etene sähköpostista "Siirry kassalle" -maksulinkin kautta ja valitse Klarnan tarjoamista maksutavoista sinulle sopivin. 

Jos valitsit laskun, Klarna lähettää laskun sähköpostiisi, vasta kun tilaus lähtee varastoltamme.

Lue tarkemmat maksuohjeet täältä: vaatekutsuasiakkaan maksuohje 

Lue lisää maksutavoistamme toimitusehtojemme kohdasta 3. Maksutavat.

9. Tilaukseni on peruuntunut, mitä teen?

Vaatekutsuasiakas (tilaan NOSH edustajalta)

Tilaus täytyy vahvistaa 24 tunnin sisällä maksulinkin vastaanottamisesta. Vahvistamaton tilaus peruuntuu automaattisesti. Mikäli haluat uusia tilauksen, olethan yhteydessä edustajaasi.

10. Miksi en ole saanut laskua tilauksestani?

Saat Noshilta toimitusvahvistuksen ja tämän jälkeen Klarnalta laskun sähköpostiisi, kun tilaus lähtee varastoltamme. Muistathan tarkistaa myös roskapostit-kansion. Näet avoimet laskusi helposti myös kirjautumalla Klarnaan: klarna.com/login

Tältä sivulta voit myös ladata mobiililaitteeseesi Klarna sovelluksen, jonka avulla seuraat helposti ostoksiasi. Lisätietoja saat Klarnan asiakaspalvelusta: klarna.com/fi/asiakaspalvelu/

TOIMITUKSET

11. Mikä on tilausten toimitusaika?

Pakettien toimitusaika on 4-10 arkipäivää valittuun noutopisteeseen. Kirjetoimitukset saapuvat perille 5-10 arkipäivän sisällä. Saat sähköpostitse toimitusvahvistuksen, kun tilauksesi lähtee varastoltamme.
Saat paketin saapumisilmoituksen Postilta tai Matkahuollolta tekstiviestillä ja sähköpostilla.

12. En ehdi noutaa pakettiani ajoissa noutopisteestä, mitä teen?

Saat saapumisilmoituksen Postilta tai Matkahuollolta tekstiviestillä ja sähköpostilla. Myös toinen henkilö voi noutaa paketin puolestasi Postin noutopisteestä esittämällä seurantatunnuksen ja oman kuvallisen henkilökorttinsa. Matkahuollon pakettia toisen henkilön puolesta noudettaessa on esitettävä lisäksi valtakirja. Matkahuollon paketin nouto-ohjeet sekä valtakirjapohja löytyvät täältä.

Posti säilyttää paketteja 7 vuorokautta ja Matkahuolto 14 vuorokautta, jonka jälkeen ne palautuvat takaisin lähettäjälle. Noutamattomana palautuneesta tilauksesta perimme 8 euron käsittelykulun. Voit halutessasi tehdä palautuneista tuotteista uuden tilauksen.

Tuotteiden vaihto ja palautus

13. Miten vaihdan tai palautan tuotteen?

Jos et ole tyytyväinen tilaamaasi tuotteeseen, voit palauttaa tuotteen veloituksetta. Lue tarkemmat vaihto- ja palautusohjeet toimitusehdoista kohdasta 6. Vaihto- ja palautusohje täältä.

Tuotteillamme on 14 vuorokauden maksuton vaihto- ja palautusaika. Vaihto-oikeus koskee ainoastaan saman tuotteen toiseen kokoon vaihtoa. Vaihdon voi tehdä veloituksetta kerran.

14. Mikä on palautukseni tilanne?

Palautuksen saapumiseen ja käsittelyyn on hyvä varata aikaa yhteensä 10-20 arkipäivää. Maksu palautetaan aina sille maksutavalle, jolla tilaus on maksettu. Saat meiltä vielä sähköpostiviestin, kun palautus on käsitelty.

15. Miten toimin palautuksen ja Klarna laskun kanssa?

Kun palautat tuotteen, kannattaa sinun siirtää laskun eräpäivää maksuttomasti Klarnassa kirjautumalla Klarnan sivuille: klarna.com/login. Käsiteltyämme palautuksen saat meiltä viestin ja tämän jälkeen Klarna lähettää sinulle päivitetyn laskun sähköpostilla. Palautuskäsittelyssä teemme palautuksen aina sille maksutavalle, jolla tilaus on maksettu.

Toimitusvirheet

16. Sain väärän tuotteen tai toimituksesta puuttui tuote, mitä teen?

Jos sait väärän tuotteen tai toimituksesta puuttui tuote, ilmoitathan siitä meille heti sen huomattuasi tekemällä virheilmoituksen verkkosivuillamme: nosh.fi/virheilmoitus

a. Jos paketistasi puuttui tuote, otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian saatuamme virheilmoituksesi.

b. Jos sait väärän tuotteen, palautathan sen meille maksuttomana asiakaspalautuksena. Saat palautusohjeet sähköpostiisi virheilmoituksen lähettämisen jälkeen ja ne löytyvät myös toimitusehdoista kohdasta 6. Vaihto ja palautusohje täältä. Käsittelemme toimitusvirhereklamaatiot mahdollisimman nopeasti.

Tuotevirheet

17. Tilaamassani tuotteessa ilmeni virhe, miten toimin?

Jos tilaamassasi tuotteessa ilmeni virhe, ilmoitathan siitä meille virheilmoituksella nosh.fi/virheilmoitus

Voit valita kolmesta korvausvaihtoehdosta sopivimman: 

a. Jos haluat uuden tuotteen tilalle

Lähetä virheellinen tuote meille takaisin palautusohjeiden mukaisesti. Ohjeet saat virheilmoituksen lähettämisen jälkeen tai löydät ne toimitusehdoista kohdasta 6. Vaihto ja palautusohje täältä.

Käsittelemme virheilmoituksen tapauskohtaisesti joko: a) virheen havainnollistavan kuvan ja palautustositteen perusteella tai tuotteen saavuttua varastollemme.

Tarkistamme tuotteen saatavuuden reklamaation käsittelyn yhteydessä. Jos tuote on jo loppunut varastoltamme, palautamme rahat tuotteen iän ja käytön huomioiden.

b. Jos haluat tuotteesta rahan palautuksen 

Lähetä virheellinen tuote meille takaisin palautusohjeiden mukaisesti. Ohjeet saat virheilmoituksen lähettämisen jälkeen ja ne löytyvät myös toimitusehdoista kohdasta 6. Vaihto ja palautusohje täältä.

Suoritamme rahojen palautuksen tuotteen iän ja käytön huomioiden.

c. Jos pidät virheellisen tuotteen

Liitä virheilmoitukseen selkeä kuva tuotteen virheestä.

Saat hyvityskoodin, jonka voit käyttää uudella tilauksella.

18. Tuotteessa ilmeni virhe, mutta en ole ostanut tuotetta suoraan NOSHilta. Kenellä on virhevastuu?

  • Muotituotteilla ja -vaatteilla ei pääsääntöisesti ole valmistajan antamaa takuuta. NOSH vaatemallistojen tuotteilla ei ole takuuta. 
  • Kun tuotteella ei ole takuuta sovelletaan tavaran myynnissä mm. kuluttajansuoja- ja kauppalakia. 
  • Tuotereklamaatio on tällöin tuotteen ostajan ja myyjän välinen asia, koska heidän välilleen on syntynyt sopimussuhde.
  • Tuotteen valmistaja ei ole korvausvelvollinen mahdollisessa reklamaatiotilanteessa vaan virhevastuu on tuotteen myyjällä. 

a. Tuote on ostettu NOSH edustajalta, edustajan rekiltä.

Kun ostat esittelykäytössä olleen NOSH vaatteen edustajalta, sovelletaan kaupassa kuluttajasuojalakia, koska NOSH edustaja on itsenäinen yrittäjä.

  • Kun ostat NOSH edustajalta käytetyn, esittelykäytössä olleen mallikappaleen, voit reklamoida ilmenneestä tuotevirheestä NOSH edustajalle, joka on vastaanottanut sinulta maksun ostamastasi mallikappaleesta.
  • NOSH edustaja on tällöin velvollinen korvaamaan mahdollisen tuotevirheen kuluttajasuojalain mukaisesti tuotteen ostajalle.

b. Tuote on ostettu käytettynä tai uutena yksityiseltä henkilöltä

Kun ostat käytetyn tai uuden NOSH vaatteen yksityiseltä henkilöltä, sovelletaan kaupassa kauppalakia.

  • Esimerkiksi ostaessasi NOSH vaatteita itsepalvelu- tai nettikirpputorilta, on virhevastuu myyjällä. 
  • Usein kirpputorilla myytävät vaatteet ostetaan "sellaisena kuin se on" -periaatteella, jolloin ostaja hyväksyy tuotteen kunnon kaupantekohetkellä. Ostotilanteessa kannattaa mahdollisuuksien mukaan sopia myyjän kanssa miten toimitaan, jos tuotteessa ilmenee myöhemmin rakenteellinen virhe.
  • Tuotteen valmistajana NOSH ei ole velvollinen korvaamaan kirpputorilta ostettua tuotetta, koska NOSH ei ole ollut mukana kaupanteossa myyjän roolissa eikä tunne kaupan ehtoja tuotteen kuntoa koskien. 
  • NOSH ottaa tällaisen reklamaation käsittelyyn vain, jos alkuperäinen ostaja on asiasta yhteydessä asiakaspalveluumme. Vain alkuperäisen ostajan antamilla tiedoilla voimme tunnistaa tuotteen myyntiajankohdan, tuotteen iän ja määrittää mahdollisen korvauksen alkuperäiselle ostajalle. 

c. Sain tuotteen lahjaksi

tai

d. Tuote on tilattu toisen henkilön nimellä

Asiakkaidemme henkilötietojen turvassa pysyminen on meille tärkeää. Jotta voimme käsitellä tuotereklamaation, avaamme henkilötietoja sisältävän tilauksen. Tämän vuoksi alkuperäisen tilaajan, jonka henkilötietoja tilauksella on, on oltava meihin yhteydessä.  

Huomioithan, että mahdollinen uusi tuote lähetetään alkuperäiselle tilaajalle ja vaihtoehtoinen rahanpalautus suoritetaan alkuperäisen tilauksen maksutavalla.

Tuotteiden hoito-ohjeet

19. Miten pesen ja huollan NOSH tuotteet?

Lue tuotteidemme pesu- ja hoito-ohjeista täältä: nosh.fi/hoito-ohjeet

Tämä sivusto käyttää evästeitä. Evästeiden avulla pyrimme parantamaan käyttökokemusta sivuillamme.
Voit estää evästeiden käytön muuttamalla selaimesi evästeasetuksia. Tutustu myös tietosuojaselosteeseemme.Ok

Toivelista on tyhjä

Toimitusehdot