NOSH petrasi sijoitustaan Eetti ry:n Rank a Brand -vertailussa

22.9.2020

Kotimainen NOSH-vaatemerkki petrasi vastuullisuusviestinnässä ja paransi sijoitustaan Rank a Brand -vertailussa

Laadukkaista naisten-, lasten- ja miestenvaatteista tunnettu NOSH nousi Eettisen kaupan puolesta ry:n tuoreessa Rank a Brand -vertailussa toiseksi parhaaseen B-kategoriaan, jonka määritelmän mukaan ”suunta on oikea”. Pisteissä NOSH paransi tulostaan vuoden 2019 tulokseen 13 pistettä harpaten siten kaksi kategoriaa ylöspäin.

Edelliskerran vuonna 2019 toteutetun Rank a Brand -tutkimuksen tuloksen (D-kategoria) perusteella NOSH päätti parantaa viestimistään vastuullisuudesta. Vastuullisuusasiat olivat jo monelta osin kunnossa, mutta NOSH ei ollut onnistunut viestimään niistä riittävällä avoimuudella asiakkailleen ja sidosryhmilleen. NOSH toteutti laajan viestintään painottuvan kehitysprojektin ja julkaisi uuden kattavan vastuullisuudesta kertovan osion verkkosivuilleen vuoden 2020 maaliskuussa. Urakka toi tulosta ja tänä vuonna NOSH keräsi Rank a Brand -vertailussa 19 pistettä nostaen sijoitustaan kategoriaan B ”suunta on oikea”.

- Voimme olla ylpeitä, että olemme oppineet viestimään läpinäkyvämmin vastuullisesta toiminnastamme. Rank a Brand -vertailussa pisteiden nostaminen tälle tasolle on osoitus henkilöstön syvästä perehtymisestä vastuullisuustoimintaamme ja laadukkaasta vastuullisuusviestinnästä. Kiitokset kuuluvat osaavalle työryhmälle, joka työskenteli uusien sivujemme parissa, Nosh Companyn brändijohtaja Laura Petris-Forsell iloitsee.

Pisteitä jäi vielä uupumaan mm. hiilijalanjäljen laskennan puuttumisen ja sen seurantaraportoinnin osalta. NOSHin tavoite on laskea yrityksen hiilijalanjälki 2023 mennessä. Laskennan pohjalta voidaan käynnistää toimet ja seuranta hiilijalanjäljen pienentämiseksi ja löytää sopiva kompensointitapa. NOSH on mukana myös Suomen Tekstiili & Muoti ry:n organisoimassa Hiilineutraali tekstiiliala -tiekarttaprojektissa.

- Vastuullisuustyö ja -viestintä on jatkuvaa työtä vaativa yritystoiminnan osa-alue. Kehitettävää riittää esimerkiksi uusien kestävän kehityksen mukaisten materiaalien etsinnästä hiilijalanjäljen laskemiseen ja toimivan kiertotalousmallin kehittämiseen. NOSHilla vastuullinen ajattelu on luonnollisesti mukana koko henkilöstön tekemisessä, kertoo Petris-Forsell.

Vastuullisuuden osalta kehitystyö jatkuu tulevaisuudessakin. Hiilijalanjäljen laskennan lisäksi NOSHin vastuullisuustavoitteena on myös löytää käytetyille ja viallisille tekstiileille kierrätysmalli 2023 mennessä.

Mikä on Rank a Brand?

Rank a Brand on kansainvälinen yritysvastuullisuuden kriteeristö, jonka pohjalta vaatemerkit pisteytetään sen mukaan, miten avoimesti ne kertovat toimistaan vastuullisen tuotannon varmistamiseksi. Rank a Brand -arvioinnissa yritykset jakautuvat viiteen kategoriaan A-E saamiensa pisteiden mukaan. Suomessa Eettisen kaupan puolesta ry (Eetti) hyödyntää tätä kriteeristöä suomalaisten vaatebrändien vastuullisuusviestinnän arvioinnissa.

Tutustu Eetin Rank a Brand -raporttiin tästä.
Tutustu NOSHin vastuullisuussivuihin tästä.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt: info(a)nosh.fi

Kuvien käyttö: ota yhteyttä Veera Taijala, veera.taijala(a)nosh.fi

Vuonna 2009 perustettu NOSH on suomalainen vaatebrändi, jonka vaatteisiin on ilo pukeutua. Valikoimaan kuuluvat ylellisen pehmeät, laadukkaat ja aina sopivat naisten-, miesten- ja lastenvaatteet. Toimintamme ytimessä ovat vastuullisuus ja ekologisuus. Vaatteiden pääraaka-aineena on luonnonmukaisesti kasvatettu ja sertifioitu luomupuuvilla ja kaikki vaatteemme valmistetaan vastuullisesti Euroopassa. Nosh Company Oy:n liikevaihto oli 10,5 miljoonaa euroa vuonna 2019.

Tämä sivusto käyttää evästeitä. Evästeiden avulla pyrimme parantamaan käyttökokemusta sivuillamme.
Voit estää evästeiden käytön muuttamalla selaimesi evästeasetuksia. Tutustu myös tietosuojaselosteeseemme.Ok

Tuotehaku

Tuoteryhmät

Toivelista on tyhjä

Toimitusehdot

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit

Valitse yksi kampanjatuote veloituksetta mukaan tilaukseesi.

Lähetä toivelistasi edustajalleEdustaja ottaa sinuun yhteyttä sähköpostitse

Olet oikeutettu kampanjatuotteeseen, lunastaaksesi etuuden valitsethan tuotteen ennen toivelistan lähetystä.

Lähettämiäsi tietoja käytetään linkin lähettämiseen vastaanottajalle. Käsittelemme tietojasi tieto­suoja­selosteemme mukaisesti.